شبیه‌سازهای آموزشی

۵۰ مطلب
مشاهده مطلب
نمودارهای حرکت شناسی

نمودارهای حرکت شناسی

علیرضا آذری علیرضا آذری

حرکت شناسی و دینامیک

۱۲ شهریور ۱۴۰۲

رسم نمودارهای سینماتیک و تحلیل نمودارهای حرکت شناسی یکی از مباحثی از فیزیک دوازدهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی می‌باشد که همواره پرچالش است. شبیه سازی که در اختیار دارید به طور کامل می تواند در تحلیل نمودار های سینماتیک موثر باشد و یادگیری روشِ تحلیل ...

مشاهده مطلب
فشار در مایعات

فشار در مایعات

علی کرمی علی کرمی

شاره ها

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

فشار، نیروی وارد بر سطح است. هدف ما مطالعه فشار در شاره ها (مایعات و گازها) می باشد. وقتی جسمی داخل سیال قرار می گیرد، نیروهایی عمود بر سطح آن از تمامی جهات وارد می شود. فشار در سیال به 3 عامل چگالی، ارتفاع و شتاب گرانش وابسته است.(البته فشار هوا نیز موثر ...

مشاهده مطلب
آشنایی با نیرو ها، حرکت و اصطکاک

آشنایی با نیرو ها، حرکت و اصطکاک

علی کرمی علی کرمی

حرکت شناسی و دینامیک

۱۲ شهریور ۱۴۰۰

نیرو همان هل دادن یا کشیدن است که به 2 نوع تماسی و غیرتماسی تقسیم می شود.  نیروهای غیر تماسی مانند نیروی وارده از طرف آهنربا یا جسم باردار است و نیروی تماسی همان هل دادن یا کشیدن به واسطه تماس با جسم می باشد. در این شبیه ساز چندین آزمایش انجام خواهیم ...

مشاهده مطلب
شکل های گوناگون انرژی و تبدیلات بین آنها

شکل های گوناگون انرژی و تبدیلات بین آنها

علی کرمی علی کرمی

کار و انرژی

۲ مهر ۱۴۰۰

انرژی انواع گوناگونی دارد؛ مانند: انرژی مکانیکی، گرمایی، شیمیایی، نوری، الکتریکی و... طبق قانون پایستگی انرژی، انرژی نه به وجود می آید و نه از بین می رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود. به عنوان مثال باروت می تواند انرژی شیمیایی ذخیره شده در خود را ...

مشاهده مطلب
آونگ

آونگ

علی کرمی علی کرمی

کار و انرژی

۴ شهریور ۱۴۰۰

با اتصال جسمی به نخ و آویزان شدن آن آونگ ساخته می شود. 2بحث دوره تناوب و قانون پایستگی انرژی در آونگ مطالعه می شود. در آزمایش مقدماتی آونگ با طول های متفاوت را از زاویه ای یکسان رها کرده و با استفاده از زمان سنج، دوره تناوب را در هر حالت بدست آورید.  ...

مشاهده مطلب
قانون گشتاورها

قانون گشتاورها

علی کرمی علی کرمی

حرکت شناسی و دینامیک

۲۹ شهریور ۱۴۰۰

تصور کنید 2 کودک می خواهند الاکلنگ بازی کنند اما جرم های یکسانی ندارند، بزرگسالان بطور تجربی کودک سبک تر را در انتهای الاکلنگ قرار داده و کودک سنگین را کمی جلوتر (نزدیک به محور چرخش) می آورند، اما چرا؟ چه قانون فیزیکی پشت این مسئله وجود دارد؟ بیایید مسئله ...